keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Kauan kaivattua yhdessäoloa

Meillä oli miehen kanssa 10-vuotishääpäivä viime perjantaina. Saimme järjestettyä itsellemme kolme yötä kahdenkeskistä aikaa vanhempiemme avulla. Tuo aika tuli kyllä todella tarpeeseen. Edellisen kerran olimme olleet tytöistä erossa kolme yötä neljä vuotta sitten, kun juhlimme vuoden myöhässä viisivuotishääpäiväämme.

Emme lähteneet viettämään kaupunkilomaa ulkomaille, vaan päätimme säästää kustannuksissa ja lomailla pääkaupunkiseudulla. Meillä oli lahjakortit Flamingo Spahan, joten varasimme Flamingon hotellista huoneen ensimmäiseksi yöksi. Huoneen saatuamme mies lähti lenkille, minä ostoksille alennusmyynteihin, ja molemmat olivat tyytyväisiä.

Kävimme myös kylpemässä Flamingon aikuisten puolella spa-osastolla jättäen tällä kertaa vesipuiston hauskuudet kokonaan käymättä. Hyvä illallinen kreikkalaisessa ravintolassa, ja illan kruunasi pieni samppanjapullo hotellihuoneessa kahden kesken.

Illalla päätimme mennä hotelliin myös seuraavaksi yöksi, joten varasimme myöhään illalla huoneen Helsingin keskustasta Hotel Glo Kluuvista. Tarjolla netin kautta oli vain pieni Smart-huone kahdelle, mutta otimme sen kuitenkin. Perjantaina päästyämme hotellille saimme hurjan mukavan lahjan hotellilta: huonetason korotuksen. Tuo Smart-huone, jonka olimme varanneet, oli vastaanottovirkailijan mukaan "ei tosiaankaan hotellimme suurin huone", jonka käänsin "kaikkein pienimmäksi mahdolliseksi kahden hengen huoneeksi". Siispä nautimme mukavan tilavasta paremman luokan huoneesta kovasti.

Mieheni oli varannut meille pöydän lounaalle Kämp Brasserieen, jossa emme olleet koskaan käyneet, emmekä varmasti hintatason ansiosta kovin usein käykään. Annoksemme olivat kauniita ja herkullisia, joskin pääruokaani jouduin tilaamaan lisää kastiketta. Ahvenfileet vaativat seurakseen hiukan enemmän kosteutta kuin se pieni kastikelusikan pyyhkäisy, joka kuului alkuperäiseen annokseen. Tarjoilu oli ammattitaitoista ja erittäin ystävällistä - ja samppanja kylmää (ja kallista).
Puitteet Kämp Brasseriessa olivat Hotel Kämpin tyyliin suureelliset. Naistenhuoneessa oli maljakollinen tuoreita iiriksiä, jotka tuoksuivat ihanasti, ja kaveria odotellessa voisi istuskella mukavasti sohvalla.
Muutenkin puitteet olivat mahtavat kristallikruunuja ja pylväitä myöten. Meillä tosin oli hyvä pöytä toiveestamme terassilla ikkunan vieressä, jossa odotellessa parasta puuhaa oli people-watching...
Olimme ostaneet jo etukäteen liput Pedro Almódovarin uusimpaan komediaan Matkarakastajat (Los amantes pasajeros). Olin haaveillut leffaan menosta mieheni kanssa jo pitkään, joten oli ihanaa käydä katsomassa hauska leffa taattuun Almodóvarin tyyliin (kreisiä menoa, älyttömiä hahmoja). Sen jälkeen vielä hiukan ostoksia, sitten ex tempore -illalliselle. Hotellihuoneessa nautimme toisenkin pienen samppanjapullon. :)

Lauantaina suunnistimme kotiin, sillä miehellä oli lippu Iron Maidenin konserttiin ja minä vietin ihanan illan serkkuni kanssa meillä. Sunnuntai meillä oli kokonaan toisillemme iltaan asti. Luksusta oli melkein tunnin kävelylenkki yhdessä miehen kanssa.

Mutta olipa ihanaa saada typykät kotiin; minulla oli jo kova ikävä!

**Edit: Postasin jutun jo aiemmin, mutta poistin melkein heti, sillä kamera, jossa ruokakuvat olivat, löytyikin. Siispä halusin ruokaotokset mukaan muistiin tähän.

Rva Kepponen kirjoitti...

Hyvää hääpäivää näin jälkikäteen!

Teillä on ollut ihanan kuuloinen lomanen.

Leonida kirjoitti...

Kiitos Kepposka! Lomanen oli tosiaan onnistunut, ja sisälsi meistä kivoja ja ylellisiäkin elementtejä, vaikkei lähdettykään minnekään kauemmas (mikä olisi sekin ollut ihanaa).

Jos ihmettelit, mihin teksti katosi kommenttisi jälkeen, otin sen takaisin muokkaukseen tarkoituksena lisätä hetimiten ruokakuvat. Mutta niinhän siinä kävi, etten ehtinyt ennen kuin vasta nyt sen tehdä - ja juttu oli hyllyllä sen aikaa.

Onneksi kommenttisi säästyi... :)

Vihrean talon unelmat kirjoitti...

Ihana loma teillä on ollutkin - kahdenkeskinen aika jo itsessään on luksusta!

Meilläkin päästiin viettämään pari yötä kahdenkeskistä aikaa - tyttären opiskelijakämpässä, pikkuruisessa yksiössä :)

Leonida kirjoitti...

Mahtoi olla mukavaa teillä viettää aikaa sopivan "ahtaasti". :)

KistiKoo kirjoitti...

Ihana tarina! Vaikka arki onkin mahtavaa, niin irtiotto ja pieni luxuspyrähdys antaa varmasti hurjasti energiaa! Helsinki on sitä paitsi kesällä aivan loistava lomakohde. Kun maalla asuu, niin hotellista uloskävely keskelle kaupungin hulinaa on kiva välillä kokea.

Leonida kirjoitti...

Kiitos Kisti! Ihan oikeassa olet; tuntuu taas siipan kanssa paljon läheisemmältä kuin tavallisen arjen kiireessä.

Tykkään tosi paljon Helsingistä kesällä. Ihmiset ovat erilaisia, kaupunki samoin.

Anonyymi kirjoitti...

Me käytiin miehen kanssa juuri Brasserie Kämpin brunssilla ja oli kyllä ihana. :P Tosin kahvi oli tosi kallista, mutta ruoka täydellistä. Vessan johtava reitti oli tosiaan aika hulppea.

Leonida kirjoitti...

Oih, mielelläni kävisin joku kerta myös brunssilla siellä. Pitänee säästää vähän rahaa ensin. ;)